IEDER IDEE EEN ANIMATIE!
Uitleganimaties zijn zeer breed inzetbaar. Natuurlijk om complexe zaken te vereenvoudigen, maar ook als marketingtool of voor interne communicatie. Onderstaand vind je een greep uit de talloze mogelijkheden. Hoe zou jij je voordeel kunnen doen met een uitleganimatie?
INTRODUCTIE OP WEBSITE
Wanneer een bezoeker binnenkomt op je website, dan is het belangrijk dat deze direct wordt getriggerd om zich te verdiepen in je organisatie of product. Natuurlijk kan dat met een goed stuk tekst, maar een korte animatie blijkt veel effectiever. Een krachtige animatie brengt direct en op een laagdrempelige manier de kern van je boodschap over.
Voorbeeld: Bekijk hiernaast hoe wij zelf onze dienst introduceren op onze homepage. |
|
PROMOTIE
Heb je een nieuw product? Aanscherping van je dienstverlening? Een tijdelijke actie? Of een uitnodiging voor je event? Met een korte promo video breng je de boodschap op een speelse en effectieve manier over op de doelgroep. Gebruik de promo op je website, bij e-mailings of als pre-roll op Youtube.
Voorbeeld: Bekijk hiernaast hoe de RDW een actie aankondigt richting haar medewerkers. |
|
VOORLICHTING
Dat informatie belangrijk is voor je doelgroep, wil nog niet zeggen dat zij staan te trappelen om zich in je boodschap te verdiepen. Met een krachtige uitleganimatie maak je de boodschap toegankelijk en begrijpelijk. Natuurlijk is het mogelijk het volledige verhaal te verpakken in animatievorm, maar misschien volstaat het al om alleen de kern van de boodschap in beeld te brengen. Deze kan dat als introductie dienen voor het uitgebreide verhaal dat elders te lezen is.
Voorbeeld: Bekijk hiernaast ZorgSaam patiënten en bezoekers voorlicht over de Corona maatregelen. |
|
WERVING VAN MEDEWERKERS
Laten we eerlijk zijn. Vacatureteksten zijn meestal niet het meest inspirerende leesvoer. Vaak is het droge kost, die doorspekt is van weinig zeggende clichés. Jammer, want die vacature is voor kandidaten vaak toch de eerste kennismaking met de organisatie. Je wilt hen daarin dus ook wel iets meegeven van de dynamische organisatie waarin ze terecht komen. Door je vacature te verrijken met een animatie geef je een beter beeld van je onderneming en maak je het voor kandidaten aantrekkelijker voor je te kiezen.
Voorbeeld: Bekijk hiernaast hoe Werken in Oostenrijk kandidaten enthousiasmeert. |
|
PRODUCTUITLEG
Voor iemand besluit je product of dienst af te nemen, moet hij of zij eerst begrijpen hoe alles werkt en wat de meerwaarde is ten opzichte van het aanbod van andere aanbieders. Een krachtige animatie zorgt voor meer informatieaanvragen, verhoogt het conversiepercentage van uitstaande offertes en draagt bij aan de tevredenheid van bestaande klanten.
Voorbeeld: Bekijk hiernaast naar de productuitleg van WeSeeDo. |
|
APPS EN SOFTWARE UITLEG
Het succes van een applicatie valt of staat bij het gebruik ervan. Hoe goed je applicatie ook mag werken, wanneer gebruikers afhaken is al het werk voor niets geweest. Met een app animatie wordt de gebruiker stap voor stap meegenomen in de gebruiksvriendelijkheid en de mogelijkheden van je applicatie. Het resultaat? Méér gebruikers en een hogere klanttevredenheid!
Voorbeeld: Bekijk hiernaast naar de uitleganimatie van RealWorks. |
|
INSTRUCTIEVIDEO
Hoe zorg je dat klanten je product op de juiste manier gebruiken of dat medewerkers protocollen correct opvolgen? Natuurlijk door hen goed te instrueren! Maar is dat voldoende? Met een duidelijke uitleganimatie neem je de doelgroep op een pakkende manier mee in je verhaal. Real-life voorbeelden zorgen voor betere prestatie.
Voorbeeld: Bekijk hier de instructies voor medewerkers van Amsterdam UMC. |
|
INTERNE COMMUNICATIEBij interne communicatie is het cruciaal dat alle betrokkenen dezelfde informatie ontvangen. Een duidelijke boodschap zorgt voor een meer teamgeest, gemotiveerde medewerkers en draagt bij aan persoonlijke groei. Uitleganimaties zijn een effectief instrument om elke boodschap op een kernachtige en engagerende manier over te brengen.
Voorbeeld: Bekijk hier hoe Xtra Welzijn medewerkers informeert over de Ondernemingsraad. |
|
E-LEARNING
Het succes van een E-learning houdt nauw verband met de gebruiksvriendelijkheid en de helderheid waarmee de materie wordt toegelicht. Uitleganimaties kunnen op verschillende manieren worden ingezet in E-learning trajecten. Bijvoorbeeld om complexe materie te vereenvoudigen, als introductie van een module of juist als samenvatting.
Voorbeeld: Bekijk hier de uitleganimatie over de taaltrainingen van Interlingua. |
|
SOCIAL MEDIA
Het doel van social media voor bedrijven en instellingen is om in contact te blijven met bestaande relaties en om nieuwe relaties te werven. Regelmatig posten en pakkende content zijn belangrijke voorwaarden. Korte animaties vormen een verrijking voor je kanaal. Gebruik ze om de voordelen van je product of dienst onder de aandacht te brengen, in te spelen op de actualiteit en acties aan te kondigen.
Voorbeeld: Bekijk hier de wervende video van Wizzel. |
|