|
|
Interne communicatie in de zorg
Hoe succesvol is uw organisatie? Weten medewerkers eigenlijk wel wat uw kernwaarden zijn? En wat de organisatie over vijf jaar ambieert?
De kwaliteit van de interne communicatie is een bepalende factor voor het hebben van een vitale organisatie. Medewerkers die zich betrokken voelen spreken met trots over hun organisatie. Zij presteren beter en dragen zo rechtstreeks bij aan het succes van uw organisatie. De betrokkenheid van medewerkers is nergens belangrijker dan in de zorg. Dat vraagt om een uitgebreide en zorgvuldige uitwisseling van kennis en informatie. |
|
Een nieuwe organisatiekoers op de kaart zetten? Beleid uitleggen? Medewerkers bedanken voor hun inzet? Of hen uitnodigen om mee te denken? Denk eens aan een bondige uitleganimatie. Effectief, snel en laagdrempelig!
Zorgrobots
Over 10 jaar zijn zorgrobots niet meer weg te denken uit verzorgingshuizen en zorginstellingen, zo is de verwachting. Op een aantal plekken in ons land wordt de zorgrobot al ingezet om cliënten te ondersteunen en zorgverleners te ontlasten.
Wat is de meerwaarde van de zorgrobot in het dagelijks leven van cliënten? Hoe kan de robot het werk van de zorgverlener aanvullen en ondersteunen? En op welke manier kunnen mantelzorgers worden ontlast door inzet van een innovatieve robot? De voordelen van zorgrobots zijn evident. Maar vanzelfsprekend zijn er ook zorgen over de effecten. Zorg moet immers wel mensenwerk blijven. |
|
Een innovatieve ontwikkeling in de zorg vraagt om uitgebreide voorlichting richting zorgverleners, mantelzorgers en cliënten. Voorlichting waarin alle aspecten helder worden belicht. Voorzie in die informatiebehoefte met een duidelijke en toegankelijke uitleganimatie!
Samenwerken met uw stakeholders
Als zorgorganisatie staat u in het centrum van de samenleving. Dat betekent dat u te maken heeft met een breed scala aan stakeholders: Van patiëntenorganisaties en medewerkers tot aan de overheid en de farmaceutische industrie.
Voor een optimale samenwerking met al deze belanghebbenden is duidelijke en effectieve communicatie cruciaal. Maar hoe pakt u dat aan? Iedere belanghebbende en iedere boodschap vraagt om een andere benadering. |
|
In een instructievideo voor zorgprofessionals slaat u immers een andere toon aan dan in een voorlichtingsanimatie voor laaggeletterden. In alle gevallen geldt echter dat de juiste combinatie van inhoud en vorm bijdraagt aan meer commitment en een betere resultaat.
Informeer uw stakeholders met korte uitleganimaties! Laagdrempelig, herkenbaar en bovenal effectief.
Informeer uw stakeholders met korte uitleganimaties! Laagdrempelig, herkenbaar en bovenal effectief.
Het behandelplanWanneer een patiënt bij u komt met klachten, dan wilt u maar één ding: De patiënt zo adequaat mogelijk helpen.
Indien de diagnose en de behandeling relatief eenvoudig zijn, dan levert de communicatie met de patiënt meestal geen moeilijkheden op. Staat de patiënt echter een gecompliceerder en onzekerder traject te wachten, dan neemt het belang van duidelijke en proactieve communicatie exponentieel toe. |
|
Onzekerheid en onduidelijkheid hebben een negatieve invloed op het herstel. Patiënten die weten wat hen te wachten staat, hebben meer vertrouwen in de behandeling en voelen zich beter.
Leg de stappen van het behandelplan uit in de vorm van een of meerdere korte uitleganimaties! Deze ondersteunen u in uw verhaal en geven de patiënt extra houvast.
Leg de stappen van het behandelplan uit in de vorm van een of meerdere korte uitleganimaties! Deze ondersteunen u in uw verhaal en geven de patiënt extra houvast.
Wegwijs in de zorg In Nederland heeft iedereen recht op zorg bij ziekte. Maar lang niet iedereen kent de weg in ons zorgsysteem. Het gevolg is dat doorlopend mensen zich melden aan het verkeerde loket. Of zich juist nérgens melden, bijvoorbeeld uit onwetendheid of bezorgdheid over kosten.
Het is onze gezamenlijke verantwoordelijkheid te zorgen dat iedereen de zorg krijgt waarop hij of zij recht heeft terecht. Daarvoor is het wenselijk duidelijke informatie te verstrekken over uw plaats in het zorgstelsel, hoe mensen bij u terecht kunnen en allerlei vragen die leven al op voorhand te beantwoorden. |
|
Als zorgaanbieder kunt u uw cliënten én uzelf een dienst bewijzen door goede informatieverstrekking. Zeker met het oog op de groeiende groep ouderen en mensen met een migratieachtergrond is het cruciaal daarvoor de juiste communicatiemiddelen in te zetten.
Duidelijke en laagdrempelige voorlichting is de sleutel. Vertel het met een uitleganimatie! Wij vertalen de meest gestelde zorgvraag naar een krachtige communicatieboodschap.
Duidelijke en laagdrempelige voorlichting is de sleutel. Vertel het met een uitleganimatie! Wij vertalen de meest gestelde zorgvraag naar een krachtige communicatieboodschap.
Zuinig op mantelzorgersHet zorgen voor anderen zit in onze aard. Nederland kent ruim vier miljoen mantelzorgers. Zo’n 10 procent van deze groep ervaart echter fysieke of mentale overbelasting vanwege de zorgtaak. Hoe gaan we daarmee om?
Het is in ieders belang dat mantelzorgers hun taak aankunnen. Dat zij niet alleen de plicht voelen om voor de ander te zorgen, maar hier ook voldoening uithalen. Zorgaanbieders kunnen daaraan bijdragen door het bieden van praktische voorlichting en toegankelijke informatie. |
|
Hoe communiceert u met mantelzorgers? Denk eens aan een uitleganimatie: Een laagdrempelig medium voor iedere communicatieboodschap.
Personeelswerving in de zorgIn de gezondheidszorg is er momenteel een groot tekort aan gekwalificeerde medewerkers. Werkzoekenden hebben daardoor de keuze uit een groot aantal potentiële werkgevers. Het is daarom belangrijk dat uw onderscheidende kracht en ‘hart voor de zorg’ duidelijk naar voren komen in uw communicatie-uitingen.
Hoe werft u geschikte kandidaten? En hoe trekt u een mogelijke kandidaat over de streep om voor uw organisatie te kiezen? |
|
Maak het leuk en toegankelijk! Laat zien wat de kernwaarden van uw organisatie zijn. Beeldcommunicatie is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Een tekst is niet meer voldoende om werkzoekenden te enthousiasmeren. Breng uw passie voor de zorg samen in tekst, beeld en geluid. Een betere indruk kunt u niet maken!
Het succes van uw wervingsproces is afhankelijk van de manier waarop de boodschap overbrengt. Leg het uit met een uitleganimatie! Wij vertalen uw zorgvraag naar een krachtige, wervende communicatieboodschap.
Het succes van uw wervingsproces is afhankelijk van de manier waarop de boodschap overbrengt. Leg het uit met een uitleganimatie! Wij vertalen uw zorgvraag naar een krachtige, wervende communicatieboodschap.